No cal que les planificacions siguin TAN transcendents |
Avançant-nos al gènere tòpic
de cap d’any, que estableix llistes en forma de decàleg (“les millors deu
cançons/els millors deu programes de televisió...”), voldria fer un sumari de
la feina d’aquest any.
A destacar els dos premis
literaris obtinguts amb dies d’interval (Enric Valor i Barcanova) i tot el que
han generat: presentacions “oficials”, trobades amb lectors, articles i
ressenyes que en parlen, propostes didàctiques, clubs de lectura, signatura d’exemplars...amb
la sensació, això sí, que to be continued.
Això ens ha fet plantejar-nos tenir representació, que hem aconseguit dins la
prestigiosa agència literària de Sandra Bruna.
L’any, pel que fa a
publicacions, s’endegava paradoxalment amb la publicació de La Fina, que no és com els altres, a
Cavall Fort. Dic paradoxalment perquè sortia abans que la novel·la que se n’havia
generat. Més endavant s’hi publicava Com
passa el temps i com canvien les persones!, que ja coneix versió novel·litzada,
com va sent costum, encara inèdita.
Ens ha tocat llegir molt i
molt, com a membre de jurats (premi Protagonista Jove i premi Enric Valor),
així com a criticaire de Faristol i
elaborador d’informes per a Bromera i Algar. Destaco en especial Duna, de Muriel Villanueva, Roc i l’escala de les portes secretes, d’Eulàlia
Canal, i Un monstre em ve a veure, de
Patrick Ness, novel·la per a la qual vaig elaborar les propostes didàctiques
(Sembra Llibres).
Amb el suport de Barcanova m’ha
tocat visitar algunes escoles i instituts, com per exemple l’escola Assís, de
Premià de Mar, la institució Montserrat i l’escola Sant Medir de Barcelona.
Dintre de l’àmbit de la formació, he tingut el plaer de participar en el curs
Joves i Lectura, al Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de
Catalunya, gràcies a l’amic Carles Alcoy, així com en la jornada Apassionats
per les paraules, del Secretariat de l’Escola Cristiana de Catalunya. I novament,
aquest cop com a “alumne”, a la jornada de formació de crítics de Faristol.
Pel que fa a la docència, a
l’escola hi ha aires de canvi i això m’ha fet replantejar la manera de fer
classes. La llengua esdevé, des d’ara, no un objecte d’estudi, sinó un mitjà
per fer coses, i així ho vivim a diari. Un avenç d’aquesta orientació vindria
de la mà de la sisena edició del concurs de booktrailers, amb el suport de la
biblioteca Pompeu Fabra.
Queden pendents la
publicació d’un nou conte a Cavall Fort, així com la participació en uns
materials curriculars de llengua per a Cruïlla. I properament caldrà planificar
les visites escolars dins del programa Lectura Activa, amb l’editorial
Barcanova.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada