Classe de llatí. Parlàvem dels aliments i hem entrat al blog, (verbaromanica.blogspot.com) on en una entrada hi havia un llistat de menges. Algunes es podien deduir fàcilment, però altres no. Què fer? No tenim diccionaris de llatí a l'escola, però tothom té mòbil. Tirem pel dret. Traieu l'smartphone i...ja sabeu. No sé si he tocat incorrectament un tema tabú, però m'ha semblat que es podia fer. A l'editorial de la revista Aula de Secundaria hi ha una reflexió molt interessant al respecte.
SET RAONS PER LLEGIR NAÏM I ELS ULLS MULTICOLORS , DE JORDI FOLCK El set ens sembla una xifra atractiva. És un nombre primer. El set del grup artístic Dau al Set. Les anomenades set meravelles del món antic... Llegir continuarà una experiència única i intransferible, sortosament fora de l’abast de la IA (que segurament tindrà molt d’artificial i ben poc d’intel·ligència). I per últim, no és el mateix alimentar-se que degustar, ni mirar que admirar, ni escoltar que sentir . Enunciades, doncs les coordenades (el nombre 7, llegir, sentir), passem a glossar què fa que aquest llibre no passi desapercebut. 1. Els temes tractats. La discapacitat (o si se’ns permet, l’altercapacitat, que té molt de capacitat i no gaire de dis- ), el valor de l’amistat i de la família, la resiliència (que es tradueix a no abaixar els braços davant de l’adversitat), la reivindicació de l’esforç i de la creativitat per superar la grisor del món que ens envolta. 2. La magnit...
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada