En una escola marcada no sols per les servituds de la societat que canvia ràpidament, sinó també per les de la tecnologia, potser no hi hagi temps per a petites pràctiques tradicionals, i per tant, bandejades. No ens cansarem de dir-ho: per escriure bé, cal escriure a diari (i l'adagi es fa extensible a qualsevol infinitiu). El dictat pot no ser la panacea universal, però s'hi acosta. I no necessita cap inversió addicional, difícil d'altra banda en època de retallades, però tal vegada sí mirar-se'l amb uns altres ulls. Aquí trobareu unes quantes pistes que funcionen per fer servir el dictat a classe.
SET RAONS PER LLEGIR NAÏM I ELS ULLS MULTICOLORS , DE JORDI FOLCK El set ens sembla una xifra atractiva. És un nombre primer. El set del grup artístic Dau al Set. Les anomenades set meravelles del món antic... Llegir continuarà una experiència única i intransferible, sortosament fora de l’abast de la IA (que segurament tindrà molt d’artificial i ben poc d’intel·ligència). I per últim, no és el mateix alimentar-se que degustar, ni mirar que admirar, ni escoltar que sentir . Enunciades, doncs les coordenades (el nombre 7, llegir, sentir), passem a glossar què fa que aquest llibre no passi desapercebut. 1. Els temes tractats. La discapacitat (o si se’ns permet, l’altercapacitat, que té molt de capacitat i no gaire de dis- ), el valor de l’amistat i de la família, la resiliència (que es tradueix a no abaixar els braços davant de l’adversitat), la reivindicació de l’esforç i de la creativitat per superar la grisor del món que ens envolta. 2. La magnit...
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada