En la tercera sessió, la prèvia a la presentació dels treballs guardonats (29 d'abril), en Carles ha glossat un seguit d'orientacions per començar a treballar.
En primer lloc, és preferible fer servir imatges en moviment en comptes d'estàtiques. Estem acostumats a imatges dinàmiques.
No cal abusar de textos. Si hi han d'aparèixer paraules clau o frases, que siguin llegibles (i rellevants) i sobretot, que el lector tingui ocasió de processar-ne el sentit. Compte amb la tipografia i els colors utilitzats.
Sent el factor temps fonamental, convé que el treball tingui un bon començament (tal vegada in medias res), un bon desenvolupament i un final travat. L'objectiu de tot plegat és, cal no oblidar-ho fer venir ganes de llegir el llibre.
Per acabar, hem vist i comentat vídeos d'estudiants (www.booktrailer.cat) i d'altres de professionals (www.vissualbook.com). Aquests darrers, concebuts per a la comercialització de novetats editorials. El missatge, però, és clar: els treballs que es poden dur a terme a l'escola no desmereixen en absolut d'altres de premiats a nivell territorial o fins i tot d'altres de comercials.
En Carles s'aventura encara més enllà i defensa una orientació professional: per què no oferir els propis treballs a les editorials o fins i tot atrevir-se a fer guions per a videojocs?
Amb aquestes orientacions donem pas, doncs, al compte enrere per a la presentació del treball.
Bona lectura + bona planificació + treball cooperatiu de qualitat= bona feina!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada