Curiós el cas d'un adolescent francès que sol·licita el seu ingrés a l'Académie Française. A banda que sigui a petició pròpia (i no a proposta, com crec que es fa en altres llocs), ens sobta que el somni de transcendència d'un jove no derivi cap al futbol, els reality shows o la música. Sembla que Arthur Pauly aporta mèrits suficients, com ara dissertar d'alta literatura amb destacats prohoms. A cals veïns, l'acadèmia té virtuts casolanes (per allò de netejar, fixar i donar esplendor). A França els membres d'aquest club selecte són immortals. Ergo ser un lletraferit prolonga el recorregut vital. Dubto, però, que cap alumne català aspiri a ocupar un lloc a l'IEC...(o a la RAE).
SET RAONS PER LLEGIR NAÏM I ELS ULLS MULTICOLORS , DE JORDI FOLCK El set ens sembla una xifra atractiva. És un nombre primer. El set del grup artístic Dau al Set. Les anomenades set meravelles del món antic... Llegir continuarà una experiència única i intransferible, sortosament fora de l’abast de la IA (que segurament tindrà molt d’artificial i ben poc d’intel·ligència). I per últim, no és el mateix alimentar-se que degustar, ni mirar que admirar, ni escoltar que sentir . Enunciades, doncs les coordenades (el nombre 7, llegir, sentir), passem a glossar què fa que aquest llibre no passi desapercebut. 1. Els temes tractats. La discapacitat (o si se’ns permet, l’altercapacitat, que té molt de capacitat i no gaire de dis- ), el valor de l’amistat i de la família, la resiliència (que es tradueix a no abaixar els braços davant de l’adversitat), la reivindicació de l’esforç i de la creativitat per superar la grisor del món que ens envolta. 2. La magnit...
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada