A propòsit de la data (DENIP: dia escolar de la no-violència i de la pau) i de les tristes circumstàncies viscudes a París fa tres setmanes, un suggeriment didàctic ideològicament provocador. Contrastar, sense sortir de la cultura francesa, la lletra de la Marsellesa (a estones gore, un pèl exaltada com tot himne) amb la de Le déserteur, de Boris Vian. Totes les tendències caben sota el paraigua d'una mateixa cultura. Un sa exercici de contrast de valors que els alumnes agraeixen perquè els indueix a ser crítics. Et pourtant, vive la France!
SET RAONS PER LLEGIR NAÏM I ELS ULLS MULTICOLORS , DE JORDI FOLCK El set ens sembla una xifra atractiva. És un nombre primer. El set del grup artístic Dau al Set. Les anomenades set meravelles del món antic... Llegir continuarà una experiència única i intransferible, sortosament fora de l’abast de la IA (que segurament tindrà molt d’artificial i ben poc d’intel·ligència). I per últim, no és el mateix alimentar-se que degustar, ni mirar que admirar, ni escoltar que sentir . Enunciades, doncs les coordenades (el nombre 7, llegir, sentir), passem a glossar què fa que aquest llibre no passi desapercebut. 1. Els temes tractats. La discapacitat (o si se’ns permet, l’altercapacitat, que té molt de capacitat i no gaire de dis- ), el valor de l’amistat i de la família, la resiliència (que es tradueix a no abaixar els braços davant de l’adversitat), la reivindicació de l’esforç i de la creativitat per superar la grisor del món que ens envolta. 2. La magnit...
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada