Ves al contingut principal

Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: de gener 22, 2014

APRENENTATGE COOPERATIU

El professorat no pot per definició, i menys en les circumstàncies actuals, arribar en tot moment a tots els alumnes. Mitjançant els principis de l'aprenentatge cooperatiu es creen interaccions que faciliten que els uns aprenguin (aprenguem) dels altres. Un repte engrescador i enriquidor, i encara més: possible. Que no tot han de ser pantalles i pantalletes. Estic fent una activitat de formació sobre AC al Secretariat de l'Escola Cristiana de Catalunya, i, com sempre, el que hi rebo supera amb escreix les expectatives i compensa l'esforç que suposa per unes hores seure i escoltar (i pensar i parlar) per finalment canviar.

VIDA, OBRA I SECRETS D'HELENA MASCORT, DE DOLORS GARCIA I CORNELLÀ

Aventurem una hipòtesi: pot la lectura salvar una vida? En el cas de la Claustre, estudiant de Batxillerat, la resposta és literalment que sí. Per a ella, descobrir, de la mà de l'autora present al títol, que llegir obre els ulls, la duu a superar el desamor de la mare i a trobar la inspiració per al seu treball de recerca. A partir d'una hipòtesi, com manen els cànons. En contactar-hi, la noia no sols descobreix que l'Helena no és gens tibada, sinó que vida i obra són indestriables. I que una vida plena enriqueix l'escriptura i només pot captivar els lectors. Un relat que emociona, que parla de l'amor per les petites coses i dels afectes, i que acaba incidint amb sensibilitat colpidora en les relacions familiars i en la mort. La novel·la, 32è Premi Enric Valor de narrativa juvenil, m'ha agradat tant que no m'ha importat que la portada (impersonal) i el títol (no massa representatiu) no li facin gens de justícia.