No ens l'hem inventat nosaltres, però sí que ens sembla prou novedós el concepte. Dos alumnes, de nivells diferents de competència lingüística, col·laboren a l'aula en el marc d'un projecte. Els en cal una formació prèvia, aclarint què s'espera de cadascun d'ells. Un "aprèn" a llegir millor. L'altre l'hi "ensenya". El primer té un profe per a ell sol. L'altre ha de tenir les idees ben clares i estar a l'aguait de les necessitats del company. S'elimina la pressió de llegir davant d'un públic. El company de més competència corregeix amablement. I de passada es creen vincles. Tothom pot ajudar, tothom pot necessitar ajuda en un moment o altre. No és la panacea, però un cop motivats els alumnes, la tutoria entre iguals és una eina potentíssima. En parlarem més endavant, del projecte referit a la lectura que estem duent a terme.
SET RAONS PER LLEGIR NAÏM I ELS ULLS MULTICOLORS , DE JORDI FOLCK El set ens sembla una xifra atractiva. És un nombre primer. El set del grup artístic Dau al Set. Les anomenades set meravelles del món antic... Llegir continuarà una experiència única i intransferible, sortosament fora de l’abast de la IA (que segurament tindrà molt d’artificial i ben poc d’intel·ligència). I per últim, no és el mateix alimentar-se que degustar, ni mirar que admirar, ni escoltar que sentir . Enunciades, doncs les coordenades (el nombre 7, llegir, sentir), passem a glossar què fa que aquest llibre no passi desapercebut. 1. Els temes tractats. La discapacitat (o si se’ns permet, l’altercapacitat, que té molt de capacitat i no gaire de dis- ), el valor de l’amistat i de la família, la resiliència (que es tradueix a no abaixar els braços davant de l’adversitat), la reivindicació de l’esforç i de la creativitat per superar la grisor del món que ens envolta. 2. La magnit...
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada