Una bona pregunta. Me la van formular fa dos anys, a l'aula, en un reportatge per al TN de TV3 les imatges del qual aprofiten cada cop que volen il·lustrar què es cou a les escoles. Així guanyo en cobertura mediática, encara que sigui efírmerament i la fornera del barri em reconeix. Hi coincideixo (en l'espai, però no, ai las, quant al punt de vista) amb el sempre lúcid i ponderat Daniel Cassany. Mireu a partir del minut 2.15. Pistes per treballar l'ortografia a l'ESO.
SET RAONS PER LLEGIR NAÏM I ELS ULLS MULTICOLORS , DE JORDI FOLCK El set ens sembla una xifra atractiva. És un nombre primer. El set del grup artístic Dau al Set. Les anomenades set meravelles del món antic... Llegir continuarà una experiència única i intransferible, sortosament fora de l’abast de la IA (que segurament tindrà molt d’artificial i ben poc d’intel·ligència). I per últim, no és el mateix alimentar-se que degustar, ni mirar que admirar, ni escoltar que sentir . Enunciades, doncs les coordenades (el nombre 7, llegir, sentir), passem a glossar què fa que aquest llibre no passi desapercebut. 1. Els temes tractats. La discapacitat (o si se’ns permet, l’altercapacitat, que té molt de capacitat i no gaire de dis- ), el valor de l’amistat i de la família, la resiliència (que es tradueix a no abaixar els braços davant de l’adversitat), la reivindicació de l’esforç i de la creativitat per superar la grisor del món que ens envolta. 2. La magnit...
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada